دیداراستاندار یزد با خبرنگاران برزیلی


یزدفردا "استاندار یزد با 8 نفر از خبرنگاران کشور برزیل که از 6 روز پیش به ایران سفر کرده اند، دیدار کرد.

"محمد رضا فلاح زاده" در این دیدار ضمن خیر مقدم به خبرنگاران برزیلی،کشور برزیل را کشوری خوشنام در ایران توصیف کرد و ضد استعمار بودن را وجه مشترک ایران و برزیل دانست.

وی با بیان اینکه  شما در عرصه ورزش به ویژه فوتبال خوش درخشیده اید، اظهار داشت: برزیل در عرصه فوتبال علاقمندان زیادی در ایران دارد.

وی در پاره دیگری از سخنان خود، به تشریح وضعیت داخلی کشورمان پرداخت و ادامه داد: ایران، کشوری پهناور با جاذبه های دیدینی که تمدنی کهن و باستانی دارد.

عالی ترین مقام اجرائی استان یزد، برخی از جاذبه های گردشگری استانهای مختلف را برشمرد.

 به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،فلاح زاده همچنین توانمندیهای استان یزد را مورد اشاره قرار داد و استان یزد که با 131 هزار کیلومتر مربع وسعت در مرکز ایران قراردارد، به رغم کمبود منابع آبی ، با تلاش مردم سختکوش آن در قلب کویر، همچنان به حیات خود ادامه داده است.

استاندار یزد در خصوص پتانسیلهای صنعتی و معدنی استان یزد گفت: 3070 واحد صنعتی  در استان مشغول فعالیت می باشد و این استان در حوزه معادن رتبه اول ذخایر معدنی غیر نفتی را داراست.

وی ادامه داد: یزد در حوزه پزشکی، قطب درمان ناباروری و یکی از اقطاب قلب درمانی کشور می باشد.

فلاح زاده ،همچنین  جذابیتهای گردشگری یزد را یادآور شد و از ارسال پرونده چهار اثر تاریخی یزد برای ثبت در شمار آثار جهانی خبر داد.

این مقام مسئول در بخش سوم سخنان خود، از این خبرنگاران خواست تا پیام صفا و صمیمت و عشق و نوع دوستی ملت ایران را به مردم کشور برزیل و سایر کشورها برسانند.

استاندار یزد در رابطه با حقوق زن نیز اظهار داشت: ما زن را محور دو عالم دانسته و برای آنان بالاترین مقام را قائلیم.

فلاح زاده ضمن دعوت ازخبرنگاران برزیلی به مطالعه زندگی بانوی بزرگوار جهان اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) ، تصریح کرد: اسلام برای زن، ارزش ، احترام و اهمیت ویژه ای قائل است.

استاندار یزد در خصوص جایگاه اجتماعی بانوان در ایران اسلامی، خاطرنشان ساخت: بخش های عمده آموزش و پرورش،آموزش عالی و مراکز درمانی کشور توسط بانوان اداره می شود.

وی آمادگی استان یزد برای ایجاد زیرساختهای لازم برای تعامل در حوزه گردشگری،سرمایه گزاری در بخش تجاری و همچنین سرمایه گزاری در بخش گردشگری را اعلام کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا